neděle 28. června 2015

1 město, 2 týdny, 3 auta, 4 projekty

Město, které je mimo jiné jedním z nejdeštivějších míst v Evropě, mě přivítalo svou typickou mokrou náručí. Po dvou týdnech, co jsem zažil jen deštivé dny, se místní přiznali, že i na ně je letošní květen v Bergenu rekordně deštivý a studený .... teplota se málokdy dostala nad 10°C.
Ale zpátky na začátek a hezky postupně. Celá bergenská eskapáda začala v pondělí 18. května odletem na místo činu. Dle informací, které se ke mně dostaly, jsem měl být tak trochu "děv.. pro všechno" a hasit aktuální drobné požáry s "hořícími" projekty. Nikde ani hořet nemohlo, protože vše bylo totálně promočené, ale i tak se pro mě za ty dva týdny našly 4 projekty.
První projekt byl opravdu zvláštní, vlastně úplně vším. Navezli kupu suti do moře a rozšířili tak pevninu, což by nebylo tak zvláštní. Divný byl způsob zhutnění podloží - přivezli jeřáb s 4 tunovým závažím, které zvedali a volným pádem nechali vykonat jeho práci. Na jednom místě tak 5-6 "pádů" a tohle se opakovalo, co čtyři metry pro celou oblast.  Takže to tam vypadalo jako po minometném ostřelování.

Druhý projekt byl poněkud romantičtější. Šlo o to změřit místo pro novou výstavbu rodinných domků a vytyčit hlavní příjezdovou cestu. Ovšem celá lokalita byla v kopcovitém zalesněném prostředí a na vrcholu kopce nás čekala závěrečná odměna v podobě bažiny. 



Třetí a čtvrtý byly už projekty standardními, tedy změření či vytyčení bodů důležitých pro stavbu.
Víkendy jsem měl volné, a pokud nepršelo moc vydal jsem se na průzkumy města a okolní krajiny. 
Bergen má dlouhou historii rybářského a obchodního města a v centru na vás opravdu dýchnou dny dávno minulé, ať už v podobě starého dřevěného kostela z 11.století, kdy ještě nevěděli, který z bohů je mocnější, a tak to hráli na obě strany, :) 


nebo v úzkých rybářských uličkách či u staré pevnosti hlídající vjezd do fjordu.




Bergen se nachází mezi sedmi kopci, ze kterých je krásný pohled na celé město, a tak jsem musel aspoň nejvyšší (Ulriken) a nejznámější (Floyen) dobýt. A co myslíte? Zmoknul jsem ! :) Je krásné, jak divoká příroda může být pár kroků od centra města.


Žádné komentáře:

Okomentovat